Stugvärd
Stugor Edsåsdalen AB
Kontakt info@stugoredsasdalen.se
Via sms får du dagen innan ankomst ett jourtelefonnummer.
Bokning och betalning
Din bokning blir bindande så snart den bekräftats skriftligen och dess villkor gäller från det datumet.
Vi tillämpar de allmänna resevillkor som konsumentverket rekommenderar i en överenskommelse med branschförbund i resebranschen och de särskilda villkor som anges nedan.
Hyresvillkor
Avbokning
Avbokning sker skriftligen till info@stugoredsasdalen.se.
Ankomstdagen startar kl 00.01 på natten, oberoende av vilken tid på dygnet du har tillträde till stugan.
Vid avbokning tidigare än 21 dagar före ankomst utgår en expeditionsavgift med 400 kr, vilken avräknas från det inbetalda beloppet exkl. avbeställningsskydd.
Vid avbokning 21– 8 dagar före ankomst debiteras 25% av bokningen och en expeditionsavgift.
Vid avbokningfrån 7 dagar före ankomst debiteras 100% av bokningen.
In- och utcheckning
Incheckning i stugan från kl 16.00. Ni lämnar stugan senast kl 10.00 på avresedagen.
Nyckelutlämning sker i kodlåst nyckelbox vid stugans entrédörr. Via SMS får du dagen innan incheck en sifferkod som går till nyckelboxen.
Nyckel till stugan skall åter låsas in i nyckelboxen i annat fall debiteras en avgift på 1 000 kr.
Kontaktar du oss direkt samma dag som du glömt att lägga tillbaka nyckeln hoppas vi kunna hitta en annan lösning än debitering.
Parkering
Pga säkerhetsskäl ska bilar till gäster i radhusområdet på Härkvägen, parkeras på den gemensamma parkeringsplatsen ovanför infarten till stugorna. Man kan köra fram till stugan för i- och urlastning.
Gäster till övriga stugor ställer bilen på en parkering i anslutning till stugan.
Sänglinne
Det finns täcken och kuddar, men det är inte tillåtet av använda sängarna utan sänglinne. Om sovsäck används behöver ni lägga ett lakan över madrassen och dra ett örngott över kuddarna.
Sänglinne och handdukar 160 kr/person och vistelse. Maila info@stugoredsasdalen.se för bokning av sänglinne och handdukar senast 14 dagar innan ankomst. Betalning sker via swish eller bankgiro.
Avresestädning
Städpersonal utför en avresekontroll efter varje hyresperiod. Vi efterdebiterar för ev. extra städning/diskning.
Lämna inga sopor eller livsmedel i stugan!
Du kan boka avresestädning som tillägg vid bokningstillfället eller senast 3 veckor före ankomst. Maila info@stugoredsasdalen.se. Hyresgästen ansvarar dock själv för följande, som vår avresestädning inte omfattar:
Tömma kaminen på aska utan glöd, disk, tömma sopor, rengöring av ugnsplåtar (använd gärna bakplåtspapper så blir det mindre jobb), samt dra av ev. hyrlinne från sängarna.
Viktigt! Är ni ett sällskap som har disponerat flera stugor måste ni återställa ev. inventarier som ni burit emellan. Tack för att ni hjälper oss med det! Stugan får inte sakna utrustning vid nästa ankomst. Om vi som stugförmedlare måste åka till stugan och åtgärda brister som du orsakat debiteras du 1 000 kr för tid och transport.
Bra att veta:
Närmaste livsmedelsaffär är Ica Strandbergs i Undersåker (9 km).
https://www.ica.se/butiker/nara/are/strandbergs-521/start/
När Hotell Köjagården har öppet för säsong finns där en restaurang och på Renfjället finns restaurang Vita Renen där du kan äta lunch och fika.
Copyright ©